شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۲:۰۷:۴۰

اهمیت تولید کالاهای دانش بنیان

باشگاه خبری فراساحل: با حضور مشاور رییس‌جمهور و رییس شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، نخستین واحد سازنده قطعات و تجهیزات تعمیر و نگهداری خطوط لوله نفت و گاز بخش‌های خشکی و دریایی ایران که در حقیقت پنجمین شرکت دارنده این تکنولوژی در جهان محسوب می‌شود در جزیره کیش راه‌اندازی شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌نیوز، مهندس ترکان در این برنامه با اشاره به اهمیت تولید کالاهای دانش بنیان در صنعت نفت کشور گفت: مجموعه تولیدی «شید آرین کیش» یکی از واحدهای تخصصی سازنده تجهیزات نفتی در بخش خطوط لوله است که به واسطه تمرکز جغرافیایی طرح‌های بزرگ نفت و گاز در جنوب ایران، دومین خط تولید خود را مبتنی بر تکنولوژی روز دنیا در راستای پشتیبانی فعال‌تر از خطوط لوله پروژه‌های داخلی نظیر طرح‌های گازی پارس جنوبی در جزیره کیش راه‌اندازی نموده است. وی جزیره کیش را یکی از قطب‌های فعال پشتیبانی صنایع نفت و گاز برشمرد و عنوان کرد: این منطقه علاوه بر وجود ده‌ها شرکت سازنده و عرضه‌کننده خدمات تخصصی صنعت نفت نظیر حفاری، ساخت سازه‌های دریایی و . . . ، میزبان صدها شرکت سازنده دانش بنیان در حوزه نفت و گاز است که در راستای الگوی توسعه صادرات محور در این منطقه شکل گرفته‌اند.


وی گفت: ساخت سازه‌ها و قطعات مورد نیاز خطوط لوله نفت و گاز نظیر نشت بند خطوط لوله و نظایر آن تا سال‌های گذشته در اختیار کشورهای آمریکا و انگلیس و منحصرا در اختیار چهار شرکت بین‌المللی از این دو کشور بوده است که اکنون با حمایت‌های لازم از سوی دولت دومین خط تولید این شرکت که عموما به جهت استفاده در بخش دریا از تراز مهندسی و فناوری بسیار بالایی برخوردار است راه‌اندازی می‌شود.  رییس شورای‌عالی مناطق آزاد با بیان اینکه پیش از این تامین نیاز عمده مگاپروژه‌های صنعت نفت و گاز در این بخش از مبادی خارجی انجام می‌شده است، افزود: خوشبختانه این شرکت ایرانی با انگیزه، تلاش و اقدامات موثری که در بخش انتقال فناوری تولید این کالاها انجام کرده علاوه بر تامین نیازهای داخلی توانسته است با گشایش بازارهای جدید صادراتی به روی این دست از کالاهای ایرانی، تولیدات خود را به بسیاری از کشورهای آسیایی و خلیج فارس و اروپا و آفریقا صادر کند و این در شرایطی است که اکنون، ایران به تنها کشور برخوردار از این فناوری در منطقه تبدیل شده است. مدیرعامل شرکت ایرانی «شید آرین» در این برنامه گفت: خطوط لوله نفت و گاز به طور عمده در اثر فرسودگی، تصادفات و سایر مسایل عملیاتی دچار خوردگی، ترک و نشت شده و موجب بروز زیان‌های اقتصادی و تخریب و آلایندگی‌های شدید زیست‌محیطی می‌شوند؛ از این رو ما محصولاتی را طراحی و تولید کرده‌ایم که از نشتی‌ها جلوگیری و تعویض بخش‌هایی از خطوط لوله را در کمترین زمان و به صورت دائم میسر می‌کند.


مهندس توده فلاح گفت: داخلی‌سازی چرخه تامین کالا و اجرای این دست از خدمات، مسیرهای انتقال نفت و گاز خصوصا در بخش‌های فراساحل را با امنیت و ثبات بیشتری همراه کرده است.  وی ویژگی بارز این دست از کالاها رو در استراتژیک بودن آن دانست و گفت: دسترسی سریع طرح‌های نفت و گاز کشور به این تکنولوژی و قطعات خصوصا خدمات پس از فروش با یک گارانتی قابل اعتماد، علاوه بر تسهیل روند بهره‌برداری از ذخایر انرژی، استمرار منافع اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت. وی با اشاره به رفع انحصار در ساخت قطعات و انجام خدمات تخصصی تعمیر و نگهداری خطوط لوله نفت و گاز در ایران عنوان کرد: این شرکت پس از رقبای آمریکایی و انگلیسی، سومین سازنده جهانی برخوردار از این تکنولوژی در سطح بین‌المللی است که از زمان راه‌اندازی اولین خط تولید کالاهای خود موفق به صادرات محصول به 22 مقصد خارجی شده است. فلاح افزود: راه‌اندازی این خط تولید که با حمایت‌های صنعت نفت و سازمان مناطق آزاد کشور و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است علاوه بر پشتیبانی فعال از طرح‌های بزرگ نفت و گاز کشور در ارائه کالاهایی با کیفیت جهانی، صرفه‌جویی ارزی مطلوبی را تاکنون برای کشور به دنبال داشته است.



  کد خبر : 1210
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :